محمد معینمحمد معین، تا این لحظه: 11 سال و 6 ماه و 27 روز سن داره

خاطرات لوبیا و خواهرش

دوختنی های آجی و مامانی

1392/9/24 18:13
نویسنده : مامان مریم
5,755 بازدید
اشتراک گذاری

 

به دوستای گلم قول داده بودم که تزییناتی رو که برای عروسی سمیرا جون انجام داده بودم رو بزارم ببخشید

خیلی طول کشید ولی بلاخره به قولم وفا کردم

قدیما تو شهر ما جهیزیه ی عروس از جمله جارو و بادبزن و دست و پابند و وسایل آشپز خونه ،خلاصه همه چی رو تزیین می کردن  اونم چه تزئیناتی بیا و ببین

ولی متاسفانه این روزا خیلی از تزیینات حذف و برخی هم تغییر کردن ولی هنوز

 بادبزن ودست وپابند همچنان بصورت نمادین استفاده میشن

عکسا رو مهسا جون با موبایل انداخته ببخشید کیفیت نداره

بادبزن های پولک دوزی شده که اول اسم عروس خانم

 (سمیرا)وآقاداماد (حامد)روشون دوختم

 

این دست وپابند پولک دوزی شده بهمراه حروف اول اسمشون  که دور اونا رو هاویه کاری کردم این دست وپابند ها ٤تا هستن دو تا برای دست هاو دوتا برای پا های آقا داماد که شب حنابندون بعد از اینکه دست وپای داماد رو حنا زدن این پارچه های تزیین شده رو به دست وپای داماد بسته وآواز های محلی می خونن و دور داماد می رقصن معمولا این پارچه ها باید دورنگ سبز وصورتی باشن

اینم هر چهار دست وپابند ایشاله همه ی عروس ودامادها خوشبخت بشن بخصوص دختر خاله جون سمیراجون وآقا حامد عزیز

اینم گل پسری با کلاه آدم برفی که خودم براش درستیدم خیلی دوسش داره هر دفعه که می گم برو کلاه آدم برفی ت رو بیارسرت کنم، میخنده و کلاهش رو برمیداره و می بوسه قربون پسربا احساسم بشم

وبالاخره هنر دست دختر عزیزم یه کیف چرم که برای درس کار وفن آوری درستش کرد اولین کارش با چرم بود انصافا بدون ایراد بود

 مهسا جون ماه من دستت بی بلا   من و بابا همیشه به داشتن دختر هنرمند وباسلیقۀ خودمون افتخار می کنیم

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

هستی وهیربد
22 آذر 92 15:43
واییییییییییییی خیلی قشنگ بودن افرین افرین افریننننننننننننن محمدمعین جونو بوس کنین
رزا
19 دی 92 1:54
سلام عزیزم . وقت بخیر . خدا پسر گلت رو برات نگه داره . اگه برات زحمتی نیست لطفا آموزش بافت کلاه آدم برفی رو بذارید. با احترام.
مامان مریم
پاسخ
ممنون که بهمون سرزدی بروی چشم اگه فرصت پیدا کنم بخاطر شما دوست عزیز حتما اموزش کلاه رو میزارم